smulan86

Alla inlägg under april 2012

Av Jenny - 10 april 2012 10:21

Denna vecka är jag ledig från skolan. Vi är ledigaq 10 dagar på schemat från skolan pga av att det har varit påsk och så vet jag faktiskt inte varför vi är lediga denna vecka. Inte för att jag har något emot att ha en vecka ledigt.

Men ledig är jag inte jag jobbar hela denna vecka. Bra och kunna tjäna lite extra pengar. Men är ju inte direkt rik när man är student.

Så ledig tio dagar jobbar sju av dem söndag-söndag. Och de andra tre dagarna i början var jag barnvakt åt Neija. Så fullt upp men jag älskar det.


Igår jobbade jag dag och sen åkte vi och fickade hos svägerskan och hennes sambo mycket treligt. Alltid lika trevligt att träffas vi åt middag ihop. Kebab blev det, mycket skräp mat har det blivit den senaste tiden. Men nu är det slut på de om jag ska kumma i klänningen som jag ska ha på bröllopet om 2 månader när jag ska vara tärna.

Efteråt åkte vi och köpte hibiskrubb till svärmor och åkte uta och fikade hos svärmor och hennes man.


Min svärmor ska nämligen göra sin efterlängtade ryggopperation idag. Förhoppningsviss är hon redan opererad. Och jag hoppas att allt har gått bra. Imorgon blir det en tur till Nacka för att hälsa på henna.


Men nu sitter jag och väntar på att min Fina Mamma ska komma för bi och fika lite. Sen blir det att dra sig mot jobbat. Börjar 13 och jobbar kväll med fina kollegor och barn på jobbet.


Ha den bra dag

Kramar

Av Jenny - 8 april 2012 11:16

Det har varit fullt upp sen i trosda....

Skärtorsdagen. först skola och examinerande semiarium, sen lunch med min älskade mamma, handla lite inför helgen. Hämta fasters lilla älskling på förskolan mysigt, sen blev det lek på lekplatsen mycket klättrande upp och ner, hämta johan, träffa brosan, hämta upp Sanna och sen käkade vi middag ihop innan jag och johan och trollet åkte vidare ut till mamma och pappa för att ta hand om hästarna och sova där. Medan bror och Sanna renoverade i lägenheten


Långfredagen: Johan var borta hela dan och renoverade, jag busade med Neija och umgicks med mamma och pappa. Lagade lunch och levererade till alla som hjälpte till med renoveringen, sen hem och fixa med alla djuren och fortsätta busa med Neija. Johan kom hem vid 23,30 så lite små prat och myss innan vi somnade


Igår påskafton var Johan och renoverade, Passade fortfarande Neija, vi lekta ute och kollade till fåren. Sen var det lunchleverans till lägenheten idag igen. Lämnade tillbakade Neija och sen hem till mig och hämtade kläder, ut till stallet och fixade med hästarna, fixa sig sjävl för att sedan åka på påskmiddag hos Johans faster med familj. Otroligt trevligt som alltid och maten var fantastiskt god också som vanligt. Vi var väl hemma vid tolvtiden somnade på soffan och la mig väl i sängen vid halv två.


Nu sitter jag och funderar på vad jag ska ha på mig på jobbet idag. För om 40 minuter går bussen som ska ta mig till jobbet. Så resterande dagarna fram till nästa söndag ska jag jobba. Är ledig 10 dagar från skolan de 3 första har jag tillbringat med att vara barnvakt till Fasters älskling och resterande 7 dagarna ska jag jobba. Det blir en salig blandning mellan dag,kväll och nattspass. Men men alltid skönt att kunna tjäna lite extra pengar. Det finns alltid håll att stoppa dem i.


Ha en fortsatt bra påskhelg

KRAMAR

Av Jenny - 4 april 2012 09:52

Varför gär jag allt annat än att plugga just nu........ Fy på mig

Nä ta sig i kragen och plugga lite nu.

Av Jenny - 4 april 2012 08:15

Det blev en tur till stallet igår och en skönt ridtur ut i skogen. Men det tog över en timme innan vi kom iväg. För att min älskade var så himla lerig. Jag hatar verkligen all lera som finns i hagen. Men men det är så att vara häst ägare. Det är alltid lerigt på våren och sen på hösten. Så jag vill att det ska torka upp nu så att man sklipper all denna lera och leriga hästar. Men men det är bara borsta och se glad ut


Åt middag hemma hos mamma och pappa, Johan skulle hämta mig på kvällen för att han hade varit och hjälpt min bror att renovera i hans nya lägenheten. Men klockan blev mycket senare än vad jag hade tänkt mig. Johan kom vid 23-tiden och hämtade mig. Sen var det bara raka vägen hem och krypa ner i sängen.

 Men när jag kom hem upptäckte jag att jag hade glömt min telefon hemma hos Mamma och Pappa. Så nu är jag telefonlös. Men känner mig lite naken utan den. Och det betyde att jag inte hade någon väcka klocka i morse så det var bara att gå upp samtidigt som Johan i morse.


Nu ska jag fixa med det sissta inför dagens seminarium i skolan. Och sen fixa mig för att åka iväg och äta lunch med min älskade mamma innan skolan.


Ha en bra dag

 



Av Jenny - 3 april 2012 13:11

Började dagen med ett seminarium efter följt av en föreläsning i skolan. Båda två var väldigt intressanta.

Just nu läser jag en delkurs som heter specialpedagogiska perspektiv. En väldigt intressant kurs mycket att lära sig och väldigt mycket av den kunskapen jag redan har blir fördjupad. Precis sånt här som jag tycker om att läsa om och defenitivt detta jag vill jobba med när jag är färdig lärare. Jobba med barn/elever med speciella behov och barn/elever i behov av särskilt stöd.


Nu är jag hemma och har ätit lite lunch och ska sätta igång och plugga inför mordgondagens och torsdagens seminarium.


Ikväll blir det en tur ut till Mamma och Pappa och alla djuren.


Kram på er

Av Jenny - 2 april 2012 17:52

Tänk vad små saker kan göra en glad.

Idag så fick jag tillbaka en rapport som jag skrivit i skolan. Som hanlar om skolans styrning och kontroll. Jag fick det GODKÄNND! Det känns så himla fantastikt att kunna lägga den bakom mig och bocka av en sak från listan.

Hur roligt det än är att plugga på universitets nivå så finns det alltid något man kan läsa eller plugga på. Alltid någor som man kan göra. Det tar alldrig slut, så då är det alltid skönt att kunna bocka av saker som bli färdiga.

Så bare en sån liten sak som ett godkänt arbete kan få mig på så himla bra humör.


Men kvällen kommer också gå  i skolans täcken jag har en del litteratur som ska läsas. Men som tur är så är det väldigt intressant litteratur. Men sen blir det även att plocka och fixa lite här hemma så att det blir rent  och fint.


Ha en trevlig kväll.






Av Jenny - 2 april 2012 17:48

Hej.

Nu har jag bestämt mig att flytta min blogg hit till bloggplatsen.se i stället.

Känner att det känns väldigt rätt att lämmna min gammla blogg bakom mig och skaffa mig en ny.

Så jag hoppas att ni kommer att gilla det ni kommer att läsa.


Det var ett tag sedan jag bloggade. Men jag känner att jag har saknat att blogga. Så det ska bli kul och skönt att komma igång igen.


Kramar


Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Jag som skriver heter Jenny och är 25 år och bor i Uppsala tillsammans med mina två katter.
Jag pluggar till lärare. Här får du följa mitt liv som lärarstudent och en massa annat

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<<
April 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards